Sunday 15 May 2016

Survival kehidupan..

semua orang memerlukan survival dalam kehidupan..bangun je pagi first thing adalah memikirkan kehidupan apa yang kita akan lalui hari ini..

sempurna? bagus? teruk? penuh dengan cabaran? kita asyik memikirkan apa yang perlu dilakukan untuk kita menghadapi hari - hari mendatang..sentiasa berpandangan jauh...menghadapi cabaran dengan penuh keyakinan..berfikir di luar kotak..yang penting tidak berputus asa dalam menghadapi hari - hari seterusnya..


aku dapat inspirasi pagi ni lepas tonton cerita The Grand Seduction..


jalan cerita yang seronok..santai..mengisahkan tentang sekumpulan penduduk di sebuah pulau kecil yang tiada pekerjaan akibat daripada aktiviti perikanan yang sudah berkurangan..maka mereka memerlukan pekerjaan yang lain dengan memohon pembinaan kilang untuk membolehkan mereka dapat meneruskan kehidupan seharian mereka dengan syarat perlu ada doktor yang bekerja sepenuh masa kat pulau kecil tu..oleh itu mereka perlu meyakinkan seorang doktor muda untuk menjadi penduduk tetap kat situ..maka pelbagai cara dilakukan untuk menipu doktor muda dari bandar tu..cerita yang simple..humor..santai dan sangat menepati citarasa sesiapa yang mahukan motivasi dalam hidup..highly recommended movie! hehehe..

No comments: