Monday 19 August 2013

NIHILISM..

anda tahu apa itu nihilism?bagi yang tidak tahu mari kita tambah info skit k..

menurut WIKIPEDIA
Nihilism (/ˈn.ɨlɪzəm/ or /ˈn.ɨlɪzəm/; from the Latin nihil, nothing) is the philosophical doctrine suggesting the negation of one or more putatively meaningful aspects of life. Most commonly, nihilism is presented in the form of existential nihilism, which argues that life is without objective meaning, purpose, or intrinsic value.Moral nihilists assert that morality does not inherently exist, and that any established moral values are abstractly contrived. Nihilism can also take epistemological or ontological/metaphysical forms, meaning respectively that, in some aspect, knowledge is not possible, or that reality does not actually exist.The term is sometimes used in association with anomie to explain the general mood of despair at a perceived pointlessness of existence that one may develop upon realising there are no necessary norms, rules, or laws.Movements such as Futurism and deconstruction,among others, have been identified by commentators as "nihilistic" at various times in various contexts.
(adalah doktrin falsafah yang mencadangkan penafian satu atau lebih aspek kewujudan makna kehidupan. Nihilisme dibentangkan dalam bentuk kewujudan, yang berhujah bahawa hidup tanpa erti objektif, tujuan, atau nilai. Moral intrinsik menegaskan moral yang memang tidak wujud, dan bahawa mana-mana nilai moral yang ditubuhkan adalah abstrak tersusun. Nihilisme juga boleh mengambil bentuk ontologi epistemologi atau metafizik, bermakna setiap yang ada dalam beberapa aspek, pengetahuan tidak mungkin, atau realiti yang sebenarnya tidak wujud. Kadang-kadang ia digunakan dalam persatuan dengan Anomie untuk menjelaskan perasaan putus asa yang dilihat wujud pada seseorang boleh dibangunkan apabila menyedari tidak ada norma yang diperlukan, peraturan, atau undang - undang.)

senang cerita..NIHILISM adalah seorang yang hidup tanpa ada objektif diri..motivasi..panduan mahupun cita - cita..bagi mereka hidup ini adalah sesuatu yang abstrak tanpa perlu memikirkan apa - apa..mungkin orang sebegini adalah seorang yang depressed atau mudah putus asa..






tapi aku bukan nak cerita mengenai pemahaman seorang nihilist..tapi aku nak promote satu barang untuk golongan ni..atau ada antara korang termasuk di dalam golongan - golongan sedemikian? boleh join sekali beli benda ni..hehehe


NIHILIST TOOTHPASTE
 ubat gigi yang sesuai dengan golongan - golongan sedemikian..tiada rasa..tiada warna (putih masih tergolong dalam warna kan????)

anda boleh mendapatkannya di MCPHEE.com




 sumber: 


p/s: sebagai umat Islam..jangan pulak berfikiran sedemikian...perlu ada panduan dan pegangan!

No comments: