Monday 30 September 2013

berkebun sambil bekerja!

duduk dalam keadaan yang selesa dikelilingi oleh meja - meja & kerusi..padat dengan kertas - kertas kerja..pasti membuatkan anda rasa kurang selesa..hanya bertumpu pada komputer dan bekerja sahaja..

semua itu pasti akan berubah jika anda berniat untuk bekerja di PASONA, TOKYO! hahahaha..kenapa aku kata begitu?



ianya bermula apabila syarikat itu berhajat untuk berpindah ke ibu pejabat yang baru dan melantik arkitek Yoshimi Kono untuk 'renovate' bangunan setinggi 9 tingkat untuk menjadi pejabat baru mereka..so nak dipendekkan cerita bangunan 9 tingkat ni menjadi pejabat dan 20% ruang yang ada  dijadikan  urban farming facilities yang kini mempunyai 200 jenis buah, sayur dan beras? ya! mereka ada sawah padi sendiri! hahaha...





 inlah sawah padi hasil tanaman mereka sendiri..hahaha






setiap pekerja mereka akan bergilir - gilir untuk menuai hasil tanaman mereka yang mana hasil itu akan menjadi santapan mereka di kafeteria pejabat mereka sendiri..jimat kan? x alasan untuk pekerja keluar cari makanan dan akhirnya masuk pejabat lambat..hahaha..



nasib baik CEO dieorang tak terfikir nak bela lembu dan kambing sekali dalam ni..hahaha..masak plak karang kalau terlepas dalam bangunan ni karang..haru biru!





sumber:

No comments: