Wednesday 11 September 2013

manusia perlu lebih BERKOMUNIKASI..

semalam baru je melayan Warm Bodies..memang menarik! 


walaupun jalan cerita yang biasa namun penceritaan dari hidup seorang Zombie yang kesepian melilau mencari erti kehidupannya yang tersendiri..namun cinta datang bila dia keseorangan..dan akhirnya dia berubah..






tapi aku bukan nak cerita pasal seronoknya filem ni..aku nak menyentuh pasal pengajaran cerita ni yang mana manusia sekarang pun dah jadi macam 'zombie'..bila masing - masing jarang bertegur antara satu sama lain..mereka lebih menumpukan kepada gajet - gajet canggih mereka..bila berkumpul masing - masing sibuk dengan dunia masing - masing....


dalam filem ni pengarah memberikan sesuatu yang unik dimana 'sesuatu perhubungan' itu dapat mengubah kembali kita ke dunia sebenar tanpa diduga..ia sedikit sebanyak menyedarkan aku betapa kadang - kadang aku lupa pada dunia aku sebenar..interaksi dan komunikasi itu penting dalam sesuatu perhubungan..



jadikanlah perhubungan anda lebih baik daripada apa yang anda lalui sekarang sebelum ianya belum terlambat..

No comments: