Thursday 31 October 2013

halloween! wooooo! wwwooooo!!!!

seperti perayaan - perayaan yang lain..GOOGLE telah membuat perubahan kepada muka depan laman web Google sempena perayaan HALLOWEEN di seluruh dunia ..takut tak? takut tak? hehehehe



anda tahu apa itu sambutan Halloween? ia bukan cerita seram..tapi perayaan yang disambut oleh manusia hampir seluruh dunia..Malaysia? takde pun..kalau ada pun filem Malaysia yang seram - seram kuku jela..sebab banyak lawak dari seram..hahaha..
























ianya berasal daripada 2000 tahun yang lalu oleh orang Kelt dimana mereka percaya apabila tiba satu hari di mana orang mati dan roh akan berjalan - jalan di antara orang yang hidup..(The World Book Encyclopedia)
tapi kat Malaysia jangankan orang mati..pocong.. pontianak..langsuir banyak berkeliaran waktu malam..toyol xsah cerita la..bila masa getah dan sawit naik berkeliaran la gamaknya mereka - mereka ni..hahahaha..tak payah tunggu malam Halloween pun xpe..




















mereka menyambut dengan meriah sekali pada tanggal 31/10 setiap tahun..labu - labu mereka diukir dengan cantik dan dihias dengan lilin di sekelilingnya..tapi maaf labu sayung tidak boleh digunakan sama sekali ye..maaf..maaf..





















pelbagai acara diadakan namun yang paling menarik perhatian adalah Trick or Treat dimana kanak - kanak akan di beri pelbagai jenis manisan yang membolehkan mereka mendapat diabetes apabila dewasa kelak..aish..aish..kecik - kecik dah ajar benda - benda gini..























nasib baik Malaysia tak sambut benda alah ni..kalau tak pasti kos akan meningkat bilamana harga gula di pasaran naik..hahahaha..jadi moral of the story kurangkanlah pengambilan gula seharian anda..belilah gula yang sihat seperti Equal, Stevia, Tropicana Slim dan sewaktu dengannya..bukan nak promote tapi cubalah untuk kesihatan anda..hahahaha..

No comments: