Sunday 21 April 2013

sudah BERMULA!

penamaan calon sudah selesai..'peperangan' akan bermula..jeng..jeng..jeng


Kuala Lumpur: Pemimpin kanan pakatan pembangkang berdepan tentangan sengit, terutama daripada calon Barisan Nasional (BN) dalam pertandingan yang boleh disifatkan sebagai 'buku bertemu ruas' pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13). 
Bagi kerusi Parlimen Permatang Pauh, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan mempertahankan kerusi itu akan dicabar calon BN, Dr Mazlan Ismail, 53, selain menghadapi saingan calon Bebas, Dr Abdullah Zawawi Samsudin, 45.
Mazlan adalah bekas Naib Presiden Telekom Malaysia Berhad (TM) dan pernah menjadi Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang serta Pengarah PRU PAS Pulau Pinang pada 1999 dan 2004.
Pengerusi DAP, Karpal Singh pula dicabar muka baru BN, Teh Beng Yeam di Parlimen Bukit Gelugor, manakala Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, akan berdepan persaingan tiga penjuru di Parlimen Bagan apabila dicabar calon BN, David Chua Teik Siang dan Bendahari Parti Cinta Malaysia (PCM), Lim Kim Chu.  
Guan Eng yang menjadi satu-satunya calon DAP bertanding dua kerusi di Pulau Pinang pada PRU-13, juga menghadapi pertarungan satu lawan satu dengan calon BN, Tan Ken Keong, di DUN Air Putih.  
Penasihat DAP, Lim Kit Siang, pula berdepan pertandingan dua penjuru dengan Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman, di Parlimen Gelang Patah yang menjadi tumpuan ramai pada PRU ini.  
Bagi kerusi DUN Chempaka, Mursyidul Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, akan ditentang calon baru BN, Wan Razman Wan Abd Razak yang juga Ketua Penyelaras Pembangunan DUN Chempaka.

sumber: bharian.com



p/s: kalah ke menang..lepas pilihanraya aku tetap kena kerja..huhuhuhu

No comments: