Wednesday 13 March 2013

80-an menggamit kenangan..part I

aku rase dah banyak kartun dalam Malaysia ni..termasuk la buatan negara sendiri BOBOIBOY, UPIN IPIN & BOLA KAMPUNG..makin berkembang la dunia kartun sekarang..namun bagi aku, tanpa kartun dulu..mungkin kekurangan perkembangan dunia kartun sekarang..anime masih memegang carta kartun di Malaysia..korang masih ingat karun feveret korang? aku? hehehehe..masih segar dalam ingatan..30 tahun..aku masih ingat lagi aku membesar dengan semua benda ni..tiada PS2, Gameboy, XBox, Wii untuk aku..hanya skrin kecik dari TV Philips menjadi teman aku dulu..:-)

 KICKERS
kartun bolasepak yang boleh terbang2..
kalau sekarang ni macam shaolin soccer la..hehehehe

GABAN
siap hafal lagu lagi..huahuahua

 Kesatria Baja Hitam
pose hero yang aku paling suke buat atas bukit sekolah!

VOLTRON
5 harimau bertukar menjadi ROBOT! huahuahua..

TMNT
aku suke Michaelangelo!

 ULTRAMAN ACE
aku sanggup balik awal nak tengok benda ni..huhuhu..hakuto! minami!

FLASHMAN
anak - anak kecik yang diculik..kemudian jadi superhero! huahuahua

 MASKMAN
masih lagi hero 5 orang..hehehe

 FIVEMAN
pun hero 5 orang..aku pun x paham..hahaha

 M.A.S.K.
x silap aku macam cite G.I.Joe..tapi ni action gak..

CAPTAIN PLANET & THE PLANETEERS 
 aku pelik gak..mana datang cincin 2..x ingat aku..

 HE-MAN
aku suka rimau yang penakut tetiba jadi berani..hahaha
 THUNDERCATS
pedang dia aku hilang..huhuhuhu

 TOMATOMAN
 tomatomatomato maok..tomato maok..hahaha..kalau x silap aku la..

CYBER COP
hero yang boleh amik senjata dari mana - mana pun..walaupun dalam toilet...hahaha

 SABER RIDER
cowboy robot! syok..

 G.I. JOE
dari kartun sampai la movie aku suke..SNAKEEYES!

 DORAEMON
aku suka gajet dia..kalau la ada..hahaha
THUNDERBIRDS
kapal terbang yang dari mana datang..hahaha..besar - besar plak 2..hahaha

MIGHTY MORPHIN POWER RANGERS
the best aku rase..hahaha 


No comments: